El títol de l’activitat que portarem a terme és: ENS EMOCIONEM
Ens trobem en un barri amb molta interculturalitat, fet què es veu reflectit en l’aula de P3, on ens trobem amb 7 alumnes àrabs, 2 xinesos, 3 alumnes del Congo, 2 alumnes sud-americans, 5 gitanos i 6 infants nascuts a Barcelona, i amb pares catalans. Trobem una problemàtica social molt grans, on els nens i nenes es troben “emocionalment perduts”.
Volem tractar les emocions a través de la tecnologia tractarem aquest problema per tal que es produeixi un canvi conceptual reorganitzant les estructures del coneixement.
L’activitat es portarà a terme dins de l’aula ordinària d’una classe de P3, també anirem a la sala d’informàtica on tenim els ordinadors i una pantalla digital.
Ens trobem davant d’un problema mal estructurat, ja que el problema es troba en el dia a dia de l’aula i la seva solució no és predictible ni convergent. Requereix la opinió personal, de cada infant, respecte a la percepció de les emocions. Els problemes mal estructurats es refereixen a activitats humanes interpersonals.
Ens trobem davant d’un problema complex, ja que tal com exposa Jonassen els problemes de la vida real solen ser complexos, i a l’hora d’analitzar, com és en el nostre cas, un context problemàtic hem d’identificar tant la complexitat, com els problemes que el constitueixen.
Trobem el problema situat, ja que succeeix en una escola concreta d’un barri concret.
Podem dir que ens trobem davant un problema de resolució de dificultats ja que és una de les formes més comunes de solucionar problemes quotidians que avui en dia ens podem trobar dins de les aules. Segons el mòdul, l’objectiu principal de la resolució de dificultats és la diagnosi d’estats falsos. Així doncs, hem d’examinar el sistema, fer proves, valorar els resultats, fer hipòtesis i confirmar falsos estats amb estratègies.
Per començar a treballar la problemàtica que ens ocupa, es presentarà una capsa als infants amb cares amb diferents expressions, i es preguntarà als infants “com està aquest nen/a?”. També realitzarem activitats com: mirar a la pissarra digital fotos d’infants amb diferents estats d’ànim, veure el conte de l’aneguet lleig i el peix irisat amb la posterior xerrada, fer-nos fotos amb diferents emocions i dibuixar a la pissarra digital com estem.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada