dilluns, 21 d’abril del 2014

PRÀCTICUM II: Pretest

Durant el 4, 5 i 6 de Març vam realitzar el pretest a tots els nens i nenes de P4. Pel fet que el dia 4 a l'escola hi havia problemes informàtics, el dia 5, la meva tutora de pràctiques es va oferir per ajudar-me a passar les proves.

En general les proves van anar força bé. A continuació us explicaré el funcionament d'aquestes proves:

A la primera prova es volia mesurar la fluència semàntica mitjançant tres categories semàntiques: parts del cos, fruites i animals. Amb això es mesura l’accés a vocabulari de cada nen. El nen ha de dir totes les paraules que pugui pensar, pertanyents a cadascuna de les categories esmentades el més ràpid possible. Per a cada categoria disposa d’un minut. S’ha d’intentar que el nen doni el màxim de si mateix de manera que se li pot donar alguna pista com ara: pensa en els animals d’una granja, o , quins animals veus a la selva?... Aquesta activitat els hi va ser fàcil, en general. A més a més ambdues classes tenen noms d'animal.

A la segona prova es volia mesurar la fluència lèxica. Es demana al nen que digui paraules que comencin per PA o MA i també paraules que acabin en TA en tres activitats diferents, i un minut per a cada activitat. Amb aquesta prova es mesura la consciència fonològica i l'accés al lèxic a partir de claus fonètiques. Comencem cadascuna de les categories amb dos exemples que permetran que el nen acabi d'entendre això que li estem demanant. Aquesta activitat va ser força difícil per molts nens.

A la tercera prova es treballa la denominació ràpida de dibuixos. Després de consensuar el nom de 20 imatges que es presenten al nen, aquest ha de dir-les el més ràpid que pugui. Aquesta prova mesura la capacitat d’accés a lèxic, així com la precisió d’aquest accés. Aquesta activitat va ser realitzada de manera satisfactòria per gran part dels nens i nenes de la classe.

Vam trobar 2 infants que no van voler realitzar la prova i diferents nens i nenes que inicialment es mostraven tímids. També vam realitzar les proves a un nen que tenia problemes de parla, i que actualment rep assistència logopedica un cop per setmana. També ens vam trobar amb un infant amb dificultats de concentració, parla, atenció i agressivitat. Dit això, cal remarcar que en general les proves van anar bé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada