dimecres, 30 d’abril del 2014

PRÀCTICUM II: Resum de la primera part


1. Identificació de la sessió: Posada en marxa del pràcticum. Durant la primera part del pràcticum he realitzat  reunions amb la tutora de practiques, la direcció de l’escola on realitzo les practiques, les tutores dels nens i nenes de P4 i tot el claustre, per tal de presentar el projecte i anar pactant-lo. Vam començar al Desembre la reunió amb la direcció, degut a què no asseguraven la seva atenció més endavant, ja que el centre estaria en obres. Posteriorment, es va reprendre el 3 de Març

2. Fites: Les finalitats principals d’aquesta etapa són:

- Aconseguir el consentiment per part del centre per realitzar el pràcticum.

- Acordar el curs d’actuació.

- Organitzar el pràcticum 2.

- Donar a conèixer el projecte.

- Resituar-me amb la nova tutora de practiques.

Aquests objectius s’aconseguiran mitjançant reunions amb les persones pertinents (tutora de practiques del centre i personal de l’escola).

3. Desenvolupament: Durant les reunions a l’escola vam acordar que el projecte es realitzaria al curs de P4, però prèviament caldria sol·licitar l’acord de les tutores i del cicle d’Infantil . Amb posterioritat vam fer una reunió amb tot el Claustre per presentar el projecte, on tot el Claustre va participar i van comentar altres projectes que coneixien.

Durant el temps de transició del pràcticum I al pràcticum II, he canviat de tutora de practiques, actualment la meva tutora és la directora del centre, de manera que vam fer una reunió per tal de veure en quin punt del pràcticum estava, i com podíem enfocar el pràcticum 2, alhora va presentar-me diferents sessions de Glifing i ensenyar-me a passar-les correctament. Durant aquesta reunió vam acordar que el 3 de Març faríem la reunió on presentaríem el projecte al Claustre de l’escola i del 4 al 6 de Març, faria el pretest als infants, en cas qu la direcció acceptés.

4. Recursos: En les reunions, només s’ha utilitzat un power point per presentar el mètode Glifing, el qual va anar molt bé per situar als companys i companyes en el projecte.

5. Avaluació: Cal dir que tots el Claustre i la nova tutora de practiques s’han implicat i m’han ajudat en tot el que han pogut, de manera que les sensacions i el grau de satisfacció és molt positiu.

6. Observacions: El principal problema amb  el que m’he trobat ha estat el canvi de tutora. La tutora anterior va marxar del centre, i per tant va ser necessari recordar tota la trajectòria recorreguda a la nova tutora. El fet de què la tutora sigui també la directora, i que comptessin amb una persona menys, ha fet, inicialment que la relació fos difícil, ja que la directora del centre s’havia de fer càrrec de moltes coses, i comptava amb poc temps.

2 comentaris:

  1. Hola Jéssica. Considero que és interessant aquest resum que has fet de la primera part de les pràctiques. Arrel dels resultats del pretest, quines actuacions tens pensades realitzar a continuació?

    ResponElimina
  2. Hola Angels! Realitzaré l'entrenament i posteriorment el posttest per veure si ha hagut millora en els infants entrenats.

    ResponElimina