dilluns, 19 de maig del 2014

PRÀCTICUM II: Resum entrenament amb els infants de P4

1. Identificació de la sessió: L'entrenament amb els nens i nenes de P4, va començar el 12 de Març, i finalitzarà el 30 de Maig, en total es faran aproximadament un total de 33 hores; com que hi ha dos grups, es faran 17 hores i mitja per a cada grup. Les sessions es duran a terme a l'aula de tutoria de cicle mitjà, on participaran 7 nens i nenes al grup de mancances de fluència i 3 al grup de Fluència lèxica i semàntica. Recordo que els nens i nenes van ser escollits segons el pretest que vam fer inicialment per veure el nivell d'habilitats prelectores dels nens i nenes.

2. Fites: Amb aquest entrenament es pretén millorar les habilitats prelectores mitjançant les sessions informatitzades d'entrenament.

3. Desenvolupament: Mitjançant diferents activitats informatitzades per fomentar aquells ítems en què els nens i nenes de cada grup estan més fluixos, es van dur a terme unes sessions segons les necessitats.

4. Recursos: S'utilitzen els recursos informàtics necessaris, però cal dir que no hem pogut solucionar el tema de la pissarra digital, de manera que hem fet les sessions a l'ordinador, on hi havia una activitat que no s'ha realitzat per aquest motiu. A l'hora he utilitzat una llibreta per anar apuntant comentaris sobre els diferents nens i nenes, i idees de millora per a les sessions, un cop provades amb els protagonistes.

5. Avaluació: Avaluo com a positiu l'entrenament, encara que hagués estat més adequat realitzar-lo en una pissarra digital. A causa d'aquest motiu hem hagut de deixar de banda, en alguns moments, l'activitat de les bombolles (activitat on els nens i nenes havíen d'explotar unes bombolles tocant-les), ja que a l'ordinador la participació dels nens i nenes era gairebé nula i els costava mantenir l'atenció. En tot moment s'ha cercat que els alumnes s'ho passessin bé aprenent, a causa de què aquest joc (per culpa de la manca de pdi) no complia la funció, ha estat eliminat. També s'ha cercat que es sentissin entesos i acompanyats en el seu procés d'aprenentatge, cercant el seu consentiment.

6. Observacions: Com ja he comentat hem comptat amb diferents dificultats:- La manca de pissarra digital per tal de poder desenvolupar l'entrenament.- Les absències de dos infants implicats en l'entrenament.- Les festes i preparació de festes que hi ha hagut durant el procès, enrederint el projecte. Al final de l'entrenament es tornarà a realitzar un posttest per tal de veure si els nens i nenes entrenats han millorat i s'han apropat a la mitjana del grup. També es realitzarà una reunió amb les tutores de P4, la tutora del centre de practiques, l'equip directiu i jo, per tal de veure l'evolució i valorar la continuïtat del projecte. Respecte a les persones anomenades en la frase anterior, dir que han estat molt participatives i obertes al projecte i a totes les propostes que he anat fent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada