Durant el meu pràcticum I estic elaborant materials glifing destinats a nens i nenes de P4 i P5 d'Educació Infantil.
A partir dels materials glifing que elaboraré en aquest pràcticum es pretén treballar les funcions executives, que són les habilitats cognitives que activa el cervell i que són necessàries per llegir, i també per a d'altres tasques com el raonament, la resolució de problemes...
Hi ha diferents models teòrics que divideixen i agrupen les diverses funcions executives en ordres jeràrquics, imaginant un element controlador general, l'executiu central (Baddeley) que coordina les diferents funcions. No és clara aquesta jerarquia, però en els darrers anys, veient la importància que les funcions executives tenen sobre el rendiment acadèmic, diversos estudis han intentat definir, mesurar i establir la implicació de les diferents funcions executives en les tasques d'aprenentatge i els seus resultats en termes de rendiment acadèmic, així com la seva implicació en les habilitats en llengües i matemàtiques.
Entre les funcions executives podem trovar:
El control de l'atenció
La inhibició (de l'atenció i de la conducta)
La memòria de treball
La recuperació d'informació
La flexibilitat cognitiva.
La inhibició (de l'atenció i de la conducta)
La memòria de treball
La recuperació d'informació
La flexibilitat cognitiva.
Us deixo un article, que ens ha proporcionat el centre, per tal de què tingueu més informació sobre les funcions executives.
A continuació passaré a analitzar les 5 funcions executives que he anomenat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada