Com sona si...?
Què treballen?
Les sessions Com sona si...? treballen les següents habilitats:
a) Comprensió oral de les instruccions
b) Vocabulari: Dedicarem el temps necessari per tal de unificar el nom d’assignació de les imatges presentades i per segmentar-les. En aquest paquet necessitem que els nens es formin una idea d’ordre ja que construirem les activitats sobre aquest concepte.
c) Consciència fonològica: Treballem la síl·laba, les paraules presentades en cada grup de imatges, les quals s’han de segmentar, buscar la seva representació gràfica i substituir-ne una determinada síl·laba.
e) Inhibició: hem de controlar la velocitat de la nostra resposta per tal de coordinar-nos amb la resta dels nens de la classe
f) Reconeixement de les grafies: les activitats busquen que el nen faci atenció en les grafies que reprodueixin el so que s’està treballant.
f) Atenció sostinguda i concentració
g) Memòria: haurem de recordar conceptes entre les diferents activitats i fer activitats específiques de memòria.
g) Metacognició: haurem de respondre unes preguntes sobre la dificultat que hem trobat en fer la sessió.
Quins objectius tenim?
1. Capacitat de segmentació fluida
2. Desenvolupar el concepte d’ordre
3. Millora de l'atenció sostinguda
4. Estimulació del reconeixement de les grafies
5. Desenvolupar la capacitat d’observació i d’auto interrogació
6. Estimular la capacitat de resolució de problemes
7. Autocontrol
Per a qui són?
Són per a nens de P5.
Format tipus
1 - Presentació d’un llistat de paraules per fer la segmentació de les mateixes i recordar la síl·laba en una determinada posició.
2 - Presentació d’un llistat de paraules per fer la segmentació de les mateixes i recordar la síl·laba en una determinada posició.
3 - Presentació de dues taules: en una la imatge amb les síl·labes que la componen, en l’altra el nombres que representaran l’ordre de les síl·labes. Haurem de relacionar totes dues taules.
4 – Presentació d’imatges, hem de segmentar i canviar una de les síl·labes.
5 - Presentació de dues taules: en una la paraula en imatge i escrita, en l’altra un llistat de síl·labes de les quals una no coincideix amb les que formen la paraula. Haurem de detectar-la i clicar-la.
6 – Activitat especifica de memòria.
7- Al final de cada bloc d’activitats, hi ha programada una activitat especial que serveix de premi i divertiment, però que, alhora, ens permet seguir exercitant les funcions executives i la consciència fonològica. Es tracta d’una activitat en la qual ens van apareixent imatges dins d’una bombolla i hem de petar només les que corresponguin als fonemes determinats en l’activitat.
8 – Es presenten unes preguntes per facilitar l’auto-coneixement del nen.
Informació elaborada entre la tutora de pràctiques i el personal de pràctiques (del qual formo part)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada