dilluns, 9 de desembre del 2013

Sonen igual?

Sonen igual?

Què treballen?
Les activitats que presentem en les sessions Sonen igual? s’han dissenyat per tal d’enfortir principalment la consciència fonològica, la detecció de les síl·labes, la segmentació, la identificació de  grafies i el vocabulari.
Les sessions Sonen igual? treballen les següents habilitats:
a) Comprensió oral de les instruccions
b) Vocabulari: Dedicarem el temps necessari per tal d’unificar el nom d’assignació de les imatges presentades.
c) Consciència fonològica: Treballem la síl·laba, les paraules presentades en cada grup d’imatges comparteixen síl·labes i els nens han de trobar-les.
e) Inhibició: hem de controlar la velocitat de la nostra resposta per tal de coordinar-nos amb la resta dels nens de la classe
f) Reconeixement de les grafies: les activitats busquen que el nen faci (no queda millor pari o possi?)  atenció en les grafies que representen el so que s’està treballant.
f)  Atenció sostinguda i concentració
g) Metacognició: haurem de respondre unes preguntes sobre la dificultat que hem trobat en fer la sessió.

Quins objectius tenim?
Les Sessions Sonen igual? reforçaran a través del joc:
1.       Augment del vocabulari
2.       Millora de l'atenció sostinguda
3.       Desenvolupar la flexibilitat cognitiva
4.       Desenvolupar la capacitat de segmentació sil·làbica
5.       Autocontrol

Per a qui són?
Són per a nens de P5.

Format tipus
1 - Presentació d’un grup de paraules que comparteixen un so per tal que el nen detecti quina paraula té un so diferent.




2 – Activitat de segmentació de paraules que comparteixen el so de les primeres.




3 – Detecció del so o els sons que es repeteixen.





4–Busquem les grafies treballades




5 – Busquem les repetides entre les grafies treballades





6 – Esclatem les bombolles que tinguin el so treballat





7 – Contestem a unes preguntes sobre la dificultat del que hem fet



Informació elaborada entre la tutora de pràctiques i el personal de pràctiques (del qual formo part)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada