Juguem amb els sons!
Què treballen?
Les activitats que presentem en les sessions Juguem amb els sons! s’han dissenyat per enfortir principalment la consciència fonològica, la detecció de les síl·labes, la segmentació i el vocabulari. Cada sessió presenta dues seqüències de conceptes relacionats amb els projectes que s’han treballat, l’epòca de l’any en què ens trobem o les característiques d’aquesta (per exemple les festes. És a dir, Paraules que ja s’han treballat a la classe i que coneixen.
Les sessions Juguem amb els sons! treballen les següents habilitats:
a) Comprensió oral de les instruccions
b) Vocabulari: Dedicarem el temps necessari per tal d’unificar el nom d’assignació de les imatges presentades i per treballar el significat de les seqüencies de vida o producció que es mostren als nostres alumnes.
c) Consciència fonològica: Treballem la síl·laba, les paraules presentades en cada grup d’imatges s’han de segmentar, buscar la seva representació gràfica i ometre’n una determinada síl·laba.
e) Inhibició: hem de controlar la velocitat de la nostra resposta per tal de coordinar-nos amb la resta dels nens de la classe
f) Reconeixement de les grafies: les activitats busquen que el nen faci atenció en les grafies que reprodueixin el so que s’està treballant.
f) Atenció sostinguda i concentració
g) Metacognició: haurem de respondre unes preguntes sobre la dificultat que hem trobat en fer la sessió.
Quins objectius tenim?
1. Augment del vocabulari
2. Coneixement de les seqüencies de vida i producció
3. Millora de l'atenció sostinguda
4. Estimulació del reconeixement de les grafies
5. Desenvolupar la capacitat d’observació i d’auto interrogació
6. Estimular la capacitat de resolució de problemes
7. Autocontrol
Per a qui són?
Són per a nens de P5.
Format tipus
1 - Presentació de un puzle de paraules. El nen haurà de relacionar les paraules amb les síl·labes que les formen. Aquestes paraules ens parlen de una seqüencia de vida o producció.
2 - Presentació d’aquestes imatges sense una de les síl·labes que les composen. Per tal que el nen cerqui la síl·laba omesa.
3 – Nova presentació de les mateixes paraules demanant l’omissió d’una de les síl·labes que les composen. Per tal que el nen produeixi la paraula sense la síl·laba omesa.
4 – Es repeteixen aquestes activitats amb noves paraules
5 – Es presenten unes preguntes per facilitar l’auto-coneixement del nen.
Informació elaborada entre la tutora de pràctiques i el personal de pràctiques (del qual formo part)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada