Pica-síl·labes (Cops de so)
Què treballen?
Les activitats que presentem en les sessions Pica-síl·labes s’han dissenyat per enfortir principalment la consciència fonològica, la segmentació, i el vocabulari.
Les sessions Pica-síl·labes treballen les següents habilitats:
a) Comprensió oral de les instruccions
b) Vocabulari: Dedicarem el temps necessari per tal d’unificar el nom d’assignació de les imatges presentades.
c) Consciència fonològica: Treballem la segmentació sil·làbica, part d’aquesta dimensió, fonamental per entendre el significat de la síl·laba, element modular de la lectura.
e) Inhibició: hem de controlar la velocitat de la nostra resposta per tal de coordinar-nos amb la resta dels nens de la classe.
f) Atenció sostinguda i concentració
g) Metacognició: haurem de respondre unes preguntes sobre la dificultat que hem trobat en fer la sessió.
Quins objectius tenim?
Les Sessions Picasíl·labes reforçaran les Funcions Executives a través del joc.
1. Augment del vocabulari
2. Millora de l'atenció sostinguda
3. Desenvolupar la flexibilitat cognitiva
4. Desenvolupar la capacitat de segmentació sil·làbica
5. Autocontrol
Per a qui són?
Són per a nens de P4 (normatius) i P5 (reforç).
Format tipus
1 - Presentació d’una imatge i consens del nom de la mateixa. Apareix en Glif amb el senyal de stop per tal de deixar que els nens pensin quin és el nom de la imatge. Amb un clic canvia el Glif i es consensua el nom.
2 - Es presenten les imatges corresponents a les paraules per tal que els alumnes les puguin identificar (recordem que encara no saben llegir...), conjuntament amb la grafia (paraula sencera), per tal que s’hi vagin familiaritzant.
3 – Piquem. Apareixeran tantes mans com síl·labes tingui la paraula fins a la sessió 11. Després els nens hauran de pensar quants cops han de picar sense ajuda gràfica.
4 – Comprovem la descomposició sil·làbica de la paraula.
5 – Fem un bucle de tres paraules amb dificultat creixent.
6 – Felicitem al nen i ens acomiadem amb unes preguntes sobre com s’ha sentit i si li ha agradat l’activitat.
Informació elaborada entre la tutora de pràctiques i el personal de pràctiques (del qual formo part)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada