Degut
a què sóc mestra d'Educació Infantil, he decidit centrar-me en
aquesta edat per a realitzar el meu pràcticum.
Aquest
grup de sessions està adreçat a nens i nenes que han de treballar
vocabulari, categorització, inhibició de l’acció, flexibilitat
cognitiva, memòria visual i fonològica, consciència fonològica,
reconeixement de grafies, ... A alumnes que s’inicien en el procés
de lectura i que necessiten enfortir les habilitats necessàries per
aquesta tasca tan difícil i, alhora, tan important.
Les
prèvies de lectura també engloben diferents paquets de sessions en
dos nivells: funcions
executives (Coneixem?,
Atents! I Agrupem!) i
consciència fonològica (Consciència
Fonològica, Pica síl·labes, Sonen igual?, Juguem amb els sons, Com
sona si...?)
A.
Funcions executives:
Aquest
grup de sessions consta de tres paquets: Coneixem?,
Atents! i Agrupem!
Estan
pensades per, amb una dificultat creixent, treballar diverses
funcions cognitives implicades en la lectura. Tots tres paquets
busquen treballar
el vocabulari
de
l’alumne i la seva memòria
(Coneixem?).
També es busca potenciar la flexibilitat cognitiva, la capacitat de
mantenir atenció sostinguda i modificar la resposta condicionada a
un estímul determinat (Atents!). Finalment, i més adients per a P5,
plantegem sessions que busquen desenvolupar la capacitat d’observació
per tal d’arribar a generar categories (Agrupem!).
B.
Consciència fonològica:
Aquest
grup de sessions consta de cinc paquets: Pica-síl·labes,
Consciència Fonològica, Sonen igual?, Juguem amb els sons i Com
sona si...?
Estan
pensades per, amb una dificultat creixent, treballar diverses
funcions cognitives implicades en la lectura. Es
treballarà la segmentació
(Pica-síl·labes),
la
memòria auditiva i la rima
(Consciència
fonològica), la rima no només pel que fa a la detecció, també en
treballem la discriminació i la producció (Sonen igual?), la
discriminació dels diferents sons que formen les paraules amb
deleció i addicció dels mateixos
(Juguem
amb els sons) i, per acabar, la
substitució de sons
(Com
sona si...?). Amb aquestes activitats potenciem que els nens
construeixin una consciència fonològica solida per començar a
llegir.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada