dimecres, 4 de desembre del 2013

Les sessions

Degut a què sóc mestra d'Educació Infantil, he decidit centrar-me en aquesta edat per a realitzar el meu pràcticum.

Aquest grup de sessions està adreçat a nens i nenes que han de treballar vocabulari, categorització, inhibició de l’acció, flexibilitat cognitiva, memòria visual i fonològica, consciència fonològica, reconeixement de grafies, ... A alumnes que s’inicien en el procés de lectura i que necessiten enfortir les habilitats necessàries per aquesta tasca tan difícil i, alhora, tan important.

Les prèvies de lectura també engloben diferents paquets de sessions en dos nivells: funcions executives (Coneixem?, Atents! I Agrupem!) i consciència fonològica (Consciència Fonològica, Pica síl·labes, Sonen igual?, Juguem amb els sons, Com sona si...?)

A. Funcions executives:
Aquest grup de sessions consta de tres paquets: Coneixem?, Atents! i Agrupem! Estan pensades per, amb una dificultat creixent, treballar diverses funcions cognitives implicades en la lectura. Tots tres paquets busquen treballar el vocabulari de l’alumne i la seva memòria (Coneixem?). També es busca potenciar la flexibilitat cognitiva, la capacitat de mantenir atenció sostinguda i modificar la resposta condicionada a un estímul determinat (Atents!). Finalment, i més adients per a P5, plantegem sessions que busquen desenvolupar la capacitat d’observació per tal d’arribar a generar categories (Agrupem!).


 

B. Consciència fonològica:
Aquest grup de sessions consta de cinc paquets: Pica-síl·labes, Consciència Fonològica, Sonen igual?, Juguem amb els sons i Com sona si...? Estan pensades per, amb una dificultat creixent, treballar diverses funcions cognitives implicades en la lectura. Es treballarà la segmentació (Pica-síl·labes), la memòria auditiva i la rima (Consciència fonològica), la rima no només pel que fa a la detecció, també en treballem la discriminació i la producció (Sonen igual?), la discriminació dels diferents sons que formen les paraules amb deleció i addicció dels mateixos (Juguem amb els sons) i, per acabar, la substitució de sons (Com sona si...?). Amb aquestes activitats potenciem que els nens construeixin una consciència fonològica solida per començar a llegir.


 
 


 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada