dilluns, 9 de desembre del 2013

Consciència fonològica (sessions)

Consciència fonològica

Què treballen?
Les activitats que presentem en les sessions Consciència fonològica s’han dissenyat per tal d’enfortir principalment la consciència fonològica, la detecció de les rimes, la memòria i la identificació de les grafies.
Les sessions Consciència fonològica treballen les següents habilitats:
a) Comprensió oral de les instruccions
b) Vocabulari: Dedicarem el temps necessari per tal d’unificar el nom d’assignació de les imatges presentades.
c) Consciència fonològica: Treballem la rima, les paraules presentades en cada grup d’imatges acabant o començant per la mateixa síl·laba.
e) Inhibició: hem de controlar la velocitat de la nostra resposta per tal de coordinar-nos amb la resta dels nens de la classe
f)  Atenció sostinguda i concentració
g) Metacognició: haurem de respondre unes preguntes sobre la dificultat que hem trobat en fer la sessió.

Quins objectius tenim?
Les Sessions Consciència fonològica reforçaran les Funcions Executives a través del joc.
1.       Augment del vocabulari
2.       Millora de l'atenció sostinguda
3.       Desenvolupar la flexibilitat cognitiva
4.       Desenvolupar la capacitat de segmentació sil·làbica
5.       Autocontrol

Per a qui són?
Són per a nens de P4 (normatius) i P5 (reforç).

Format tipus
1 - Presentació d’un grup de paraules que rimin, la qual cosa potencia que els alumnes prenguin consciència dels diferents fonemes que conformen les rimes. Apareix el Glif amb la senyal de stop per tal de deixar que els nens pensin quin és el nom de la imatge. Amb un clic canvia el Glif i es consensua el nom.

2 - D’aquestes paraules (de les quals es mostra també la imatge) en desapareix una i els alumnes han de dir quina ha desaparegut. Aquest exercici ens permet exercitar la memòria de treball.

3- Al final de cada bloc d’activitats, hi ha programada una activitat especial que serveix de premi i divertiment, però que, alhora, ens permet seguir exercitant les funcions executives i la consciència fonològica. Es tracta d’una activitat en la qual van apareixent fonemes dins d’una bombolla i hem de fer esclatar només les que corresponguin a fonemes treballats en l’activitat.



Informació elaborada entre la tutora de pràctiques i el personal de pràctiques (del qual formo part)








 




















































































































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada